زائران محروم پاکستانی شناسایی و خدمات دریافت کردند

1397/10/10 دی

بنیاد کرامت امام رضا(ع) اقدام به خدمت رسانی به زائران محروم پاکستانی در کشور کرد.

کشور دوست و همسایه پاکستان از آن جمله کشورهایی است که سالانه زائران بسیاری از این کشور برای زیارت وارد ایران می‌شوند. این زائران علاوه بر زیارت حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه(س) در قم برای رساندن خود به کربلای معلی باید از خاک ایران عبور کنند. بسیاری از زائران پاکستانی محروم هستند و نیازمند کمک‌رسانی و خدمات از شیوه‌های گوناگون آن هستند. از همین رو بنیاد کرامت امام رضا(ع) در هفت‌ماهه نخست سال 1397 اقدام به اجرای برنامه‌های خدمت‌رسانی به این زائران کرده است.

خدمت‌رسانی به زائران محروم پاکستانی در بنیاد کرامت امام رضا(ع) با اقدامات گسترده‌ای انجام شد. یکی از این اقدامات استقرار و بکارگیری تیم‌های شناسایی و آمارگیری در مرزهای مهران و میرجاوه برای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی بود که با فعالیت‌های گوناگون ‌انجام شد. همچنین برای افزایش برقراری ارتباط با زائران پاکستانی در مشهد، قم و مرزهای میرجاوه و مهران از استقرار و اعزام مبلغین اردو زبان در مرزهای میرجاوه و مهران و فعالیت اثرگذار شبکه مبلغین در شهرهای مقدس قم و مشهد استفاده شد.

مرز مهران و میرجاوه برای رسیدگی و خدمت‌رسانی به زائران محروم پاکستانی مستعد اجرای برنامه‌های ویژه است. به این ترتیب بنیاد کرامت امام رضا(ع) در این منطقه برنامه‌‌های بیشتری را اجرا و برپا کرد. یکی از این فعالیت‌ها شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و فضاسازی در مبادی ورودی مرزهای میرجاوه و مهران می‌شود. همچنین زائرسرای امام خامنه‌ای در مرز میرجاوه به منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به این زائران تجهیز و فضاسازی شد.

یکی دیگر از فعالیت‌های این بنیاد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از زائرین در مرزهای میرجاوه و مهران است. در این ایستگاه صلواتی حدود 30000 نفر مورد پذیرایی قرار گرفتند. همچنین زائرسرای قرارگاه امام رضا علیه السلام در مرز مهران برای میزبانی از زائران محروم پاکستانی آماده سازی و تجهیز شد.

خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی به مرز‌های مهران و میرجاوه ختم نمی‌شود و در قم و مشهد نیز این برنامه از سوی بنیاد کرامت پی‌گیری می‌شود. به این ترتیب کارگروه خدمت‌رسانی به زائرین پاکستانی در استانداری قم جهت پی‌گیری امور ستاد و زائرین تشکیل شد. همچنین شناسایی و هم‌افزایی با موسسات و فعالان انقلابی پاکستانی در ایران مانند اندیشکده اقبال انجام شد.

ایام اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و میرجاوه از زائرین پاکستانی طبق برنامه‌های خدمت‌رسانی بنیاد پذیرایی شد و بالغ بر 30 هزار نفر در این برنامه پذیرایی‌ شدند.

هماهنگی با آستانه مقدسه کریمه اهل بیت علیهم السلام جهت برپایی مراسم‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ایجاد زیرساخت لازم جهت راه اندازی سایت و اپلیکیشن ستاد خدمت‌رسانی، هماهنگی و نشست با رئیس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری برنامه‌ها و معضلات زائرین پاکستانی، حمایت از حسینیه بلتستانی‌های مقیم قم جهت ارائه خدمات اسکان به زائرین، رایزنی و هماهنگی‌های لازم با استانداری قم جهت تخصیص مکان برای زائرین پاکستانی از دیگر فعالیت‌های بنیاد کرامت امام رضا(ع) است.

همچنین بنیاد کرامت به منظور افزایش ارتباط عمومی با این زائران اقدام به راه اندازی و فعالیت شبانه روزی تلفن گویا ویژه زائرین پاکستانی کرده است و در همین راستا سایت آزمایشی ستاد خدمت رسانی به سه زبان اردو، فارسی و انگلیسی راه اندازی شد.

ایام اربعین حسینی موقعیت مناسبی برای ارتباط‌‌گیری هرچه بیشتر با زائران محروم پاکستانی است. در نتیجه بنیاد کرامت اقدام به اعزام مبلغین خواهر و برادر اردو زبان در این ایام کرد و نتایج خوبی نیز از اجرای این برنامه به دست آورد.

همچنین اقدامات اولیه جهت راه اندازی رسمی انجمن مردمی دوستی مردم ایران و پاکستان از سوی این بنیاد صورت گرفته است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: