بنیادکرامت جنبش«نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی» را راه‌اندازی کرد

1397/10/10 دی

جنبش نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی از سوی بنیاد کرامت امام رضا(ع) با برپایی فعالیت‌های آن راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

بنیاد کرامت جنبش نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی در گام اول به تدوین دفترچه راهنمای پیشران‌ها پرداخت. همچنین این بنیاد در این طرح به تدوین سیر مطالعاتی طرح و آماده سازی نظریه‌های تربیتی پشتیبان نیز پرداخته است.

جنبش نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی در مراحل اولیه طراحی‌های دقیقی برای اجرایی کردن این طرح انجام داد. به این ترتیب به منظور افزایش کارایی طرح مورد نظر بنیاد کرامت طراحی اردوهای تشکیلاتی توانمند‌سازی واردوهای کوتاه مدت طبیعت گردی، طراحی حرکت پیشران در حوزه دختران، طراحی دوره آموزشی برای مربیان هسته‌های نوجوانان پیشران، طراحی سایت مرکزی، طراحی نمادها، لباس، سرود مرکزی و… را انجام داد.

اتمام طراحی‌های دقیق برای برپایی جنبش نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی آغاز فعالیت‌ شناسایی‌های لازم برای برپایی طرح بود. به این ترتیب شناسایی سرشاخه‌های محلی در پاکدشت، ورامین، سلطان اباد، گل تپه، واوان، صالحیه، شهریار، اسلامشهر و کن در گام‌های بعدی آغاز شد. همچنین شناسایی و تشکیل شبکه مربیان در شهر تهران، اسلامشهر، شهر ری، ماهدشت، محمد شهر و ورامین یکی دیگر از مرحله شناسایی این طرح بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح، 25 هسته نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی در 25 منطقه در حاشیه شهر تهران تشکیل شد.

طرح جنبش نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی در مراحل اجرایی با برپایی فعالیت‌های عملی نتایج طراحی‌های خود را نشان داد. یکی از این فعالیت‌ها برگزاری مراسم استکبار ستیزی با عنوان «در مسیر نابودی» 13 آبان 1397 در شهر‌های ورامین، پاکدشت، واوان توسط نوجوانان هنرمند پیشران است. همچنین برگزاری اردوهای یک روزه در هسته‌های نوجوانان پیشران یکی دیگر از فعالیت‌های اجرایی این طرح است.

بنیاد کرامت در برپایی این طرح تصمیم گرفت به منظور رشد کیفی و کمی جنبش نوجوانان پیشران خدمات اجتماعی با دعوت از افراد شورای مرکزی قرارگاه دانش آموزی به گفت‌وگو، مباحثه و تبادل نظر بپردازد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: