با همکاری آستان قدس رضوی محقق می‌شود؛

 احداث اولین پایگاه کمیته ملی المپیک در شرق و شمال شرق کشور

1403/04/24 تیر

اولین پایگاه کمیته ملی المپیک با همکاری آستان قدس رضوی در منطقه شرق و شمال شرق کشور ایجاد می‌شود.

تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک با تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی به‌منظور احداث اولین پایگاه کمیته ملی المپیک، با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدیرعامل تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی و دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
مطابق این تفاهم‌نامه مقرر شد طرفین به‌منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمندسازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقا قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.
همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده، مقرر شد در ایجاد شرایط و بسترسازی لازم به‌منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.
برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده‌سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان، از جمله دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.


 ایجاد مرکز استعدادیابی ورزشکاران در شمال شرق کشور
 دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه این مراسم گفت: امضای این تفاهم‌نامه در آستانه برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت.
هاشمی افزود: در چند ماه گذشته کار کارشناسی با تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی به‌عنوان اولین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم تا کمپ و مرکز استعدادیابی را با همکاری این مجموعه در شمال شرق کشور، راه‌اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم در چند منطقه از کشور کمپ و مرکز استعدادیابی را به‌عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک ایجاد کنیم که تفاهم‌نامه اولین کمپ در استان خراسان رضوی با همکاری تربیت‌بدنی آستان قدس ایجاد می‌شود.
 دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: این مرکز دارای تجهیزات و امکانات لازم بوده و افراد متخصص رشته‌های ورزشی نیز حضور خواهند داشت.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: