در راستای تحکیم بنیان خانواده انجام شد؛

برگزاری نشست آموزشی خانوادگی کارکنان بنیاد کرامت رضوی 

1403/05/06 مرداد

در راستای تحکیم، توسعه و تعالی خانواده، نشست آموزشی خانوادگی زندگی به سبک رضوی، با حضور خانواده کارکنان بنیاد کرامت رضوی برگزار شد.

مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی در حاشیه این نشست به خبرنگارآستان نیوز گفت: هدف از برگزاری نشست مذکور این است که بتوانیم سطح آگاهی‌های پرسنل بنیاد کرامت رضوی را در حوزه خانواده بالا ببریم تا ضمن کسب مهارت‌های بیشتر، ارتباط موثری با اعضای خانواده‌ و همسرشان داشته باشند.
دکتر آذریان تصریح کرد: برنامه ریزی کردیم تا مباحثی را در راستای زندگی به سبک رضوی با رویکرد اسلامی به پرسنل بخش های مختلف آستان قدس ارائه دهیم. 
وی در ادامه با اشاره به تأثیر نهاد خانواده در جامعه گفت: همه ما در نهاد اجتماعی خانواده به دنیا می‌آییم و در واقع اولین نهاد و مهم‌ترین نهاد اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم، خانواده است.
 مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: خانواده در واقع یک سرمایه اجتماعی بوده و اگر افراد مشکلاتی در خانواده داشته باشند در ابعاد دیگر زندگی نیز، دچار مشکل خواهند شد.

 صیانت و اعتلای کارکرد خانواده

معاون اداری، مالی و پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی در حاشیه برگزاری این نشست نیز به خبرنگار آستان نیوز گفت: این نشست باهدف افزایش صیانت و اعتلای کارکرد و شناسایی توانایی‌های فرزندان و بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای نوین روان‌شناختی، ویژه خانواده کارکنان بنیاد کرامت رضوی در باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد.
علی‌آبادی افزود: مطابق تأکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی و در راستای ترویج زندگی به سبک رضوی بین کارکنان و خانواده‌های آستان قدس، بنیاد کرامت تصمیم گرفت کارگاه‌های آموزشی به‌صورت خانوادگی را برگزار کند. 
وی خاطرنشان کرد: در این نشست دو کارگاه برای همسران کارکنان و کارگاه‌هایی نیز برای فرزندان بر اساس جنسیت و سن برگزار شد.
معاون اداری، مالی و پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: نتایج این کلاس‌ها جهت تحلیل و برنامه‌ریزی‌های بعدی به مرکز مشاوره بنیاد کرامت ارائه خواهد شد.

توجه به سبک زندگی رضوی

رئیس اداره سرمایه انسانی بنیاد کرامت رضوی نیز در خصوص برگزاری این نشست گفت: عنوان طرح ما نشست آموزشی خانوادگی، زندگی به سبک رضوی است.
شاکری افزود: سعی کردیم دیدگاهمان نسبت به این طرح بلندمدت بوده و در بازه‌های زمانی مختلف این نشست‌ها را برگزار کنیم.
 وی تأکید کرد: هدف ما این است که برگزاری این نشست‌ها را برای تمام کارکنان آستان قدس رضوی داشته باشیم.

توجه به مفاهیم کودکانه

مسئول کلینیک مشاوره باب الهادی حرم مطهر رضوی نیز در این نشست گفت: ما قطعاً در کودکی نقاشی‌هایی را می‌کشیدیم که مفهومشان را صرفاً خودمان درک می‌کردیم اما برای بقیه مفهوم قابل درکی نداشت و این شاید یکی از عذاب آورترین مسائلی بود که ما در کودکی تجربه می‌کردیم.

خانم دکتر مهری گرامی افزود: طبق تجربیاتم نماد درخت کاملا دنیایی از مسائل فرد رو تحت پوشش قرار می‌دهد و هر قسمتی از درخت نشانه و نماد یک قسمتی از وجود کودک می‌باشد.

وی در ادامه گفت: کودک میتواند با ترسیم یک درخت احساسات، تخیلات، غم‌ و اختلالاتش را بروز بدهد و از این طریق شاید ما بتوانیم با جلوگیری از مسائل احتمالی که می‌تواند برای کودکمان رخ دهد روان سالمی برای او بسازیم.

گرامی تصریح کرد: بچه ها در نقاشی‌ها اضطراب‌ها، بی‌قراری‌ها و افسردگی‌های پدر و مادر را به راحتی نشان می‌دهند، ۹۰ درصد افرادی که به من مراجعه می‌کنند داستان نقاشی هایشان داستان غصه‌های مادر است که این داستان و اختلال نیست.

مسئول کلینیک مشاوره باب الهادی حرم مطهر رضوی بیان کرد: خوشحالم که علم روانشناسی در جامعه ما آنقدر پیشرفت کرده که تمامی افراد به این باور رسیدند که حتی کوچک‌ترین نکته‌ای که از ناخودآگاه ما نشات می‌گیرد می‌تواند در روان سالم خودمان و جامعه تاثیرگذار باشد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: