معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خبر داد؛

 پیگیری درخواست‌های مردمی در سامانه «کرامت» 

1403/05/10 مرداد

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی از پیگیری درخواست‌های مردمی در سامانه کرامت، خبر داد.

جعفر رئیسیان‌زاده در حاشیه پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ۱۳۸ آستان قدس رضوی اظهار کرد: تعداد درخواست‌های حوزه اجتماعی از آستان قدس رضوی بسیار زیاد بوده و برای پاسخگویی به آنها تلاش می‌کنیم و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از این زیرساخت‌ها سامانه «کرامت» است که مشخصات ثبت شده درخواست‌دهندگان از طریق این سامانه به دفاتر آستان قدس در سراسر کشور ارسال شده و پس از استعلام تمکن مالی، تحقیقات میدانی و تهیه گزارش مددکاری، مساعدت لازم انجام می‌شود.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: پس از راستی‌آزمایی و احراز شرایط لازم، کمک‌هایی در حوزه‌هایی از جمله درمان، پرداخت دیون، زیارت اولی، جهیزیه و برخی دیگر از موارد به انجام می‌رسد.
رئیسیان‌زاده تأکید کرد: آستان قدس مثل نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بودجه و زیرساخت‌های دولتی برای پاسخگویی به درخواست‌ها ندارد و تنها در مواردی سعی می‌شود، کمکی به برخی نیازهای مردم شود.
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ هزار درخواست کمک‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۸، دفتر تولیت معزز آستان قدس رضوی و یا مراجعه حضوری به ثبت رسیده است که بیش از ۱۰ هزار مورد پاسخ داده شده‌اند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: