پذیرایی روزانه از هزار زائر اربعین در موکب امام رضا (ع) مرز تمرچین

1403/05/31 مرداد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان آذربایجان غربی گفت: در آستانه ایام اربعین حسینی موکب امام رضا(ع) در مرز تمرچین روزانه پذیرای هزار زائر پیاده اربعین است.

به گزارش آستان ‌نیوز از استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد گفت: خادمان علی بن موسی الرضا(ع) برای سومین سال پیاپی موکب امام رضا(ع) را از 17 مرداد برپا کرده و تا هفتم شهریور آماده میزبانی از زائران در مرز تمرچین واقع در شهر پیرانشهر استان آذربایجان غربی هستند.

وی ادامه داد: این موکب به همت بنیاد کرامت رضوی و با همکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان آذربایجان غربی، در ورزشگاه ۲ هزار نفره پیرانشهر مستقر شده است.

وی افزود: در این مرز روزانه از هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌شود. علاوه بر این ایستگاه صلواتی چای، شربت و آب معدنی نیز به صورت ۲۴ ساعته دایر بوده و سایر امکانات رفاهی همچون ماشین لباسشویی و … نیز برای زائران تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد با اشاره به فعالیت روزانه 60 تن از خادمان و خادم‌یاران رضوی در موکب امام رضا(ع) مرز تمرچین تصریح کرد: علاوه بر پذیرایی چندین غرفه فرهنگی شامل غرفه کتاب و کتاب‌خوانی، سلامت، ایثار و شهادت در این موکب مستقر هستند و به ارائه خدمت می‌پردازند. هم چنین عکس‌هایی از شهدای دفاع مقدس نیز چاپ شده است که هر یک از زائران می‌توانند یک شهید را انتخاب و به نیابت از شهدا مسیر پیاده روی اربعین حسینی را بپیمایند.

وی تصریح کرد: با همکاری مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی نیز یک محفل انس با قرآن با حضور خادمان و خامیاران رضوی برگزار شد که در این محفل مرتضی سلیمانی قاری بین المللی قرآن به تلاوت آیات نورانی قرآن پرداخت.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: