مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی با اشاره به فعالیت مدیریت ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی میان راهی آستان قدس رضوی در ۷ استان کشور تاکید کرد: تلاش ما این است که خدمات را از صرف امکانات رفاهی فراتر برده و آن را با رویکردی جامعتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی توسعه دهیم.
سیدهاشم حسینی، مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی با اشاره به جایگاه ویژه مجتمعهای میانراهی امام رضا (ع) در ارائه خدمات به زائران گفت: این مجتمعها نهتنها مراکز استراحت و خدمات رفاهی هستند، بلکه بهعنوان پایگاههایی فرهنگی و معنوی برای زائران در مسیر حرم رضوی نیز نقشآفرینی میکنند، تلاش ما این است که خدمات را از صرف امکانات رفاهی فراتر برده و آن را با رویکردی جامعتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی توسعه دهیم.
حسینی در بخش دیگری، مهمترین چالشهای پیش روی مجتمعهای میانراهی را برشمرد و اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی، نیاز به توسعه زیرساختهای خدماتی در برخی از مسیرها و بهروز شدن تجهیزات و امکانات است. همچنین تغییرات آبوهوایی و افزایش حجم سفرهای نوروزی، نیاز به مدیریت دقیقتری در ارائه خدمات دارد.
وی ادامه داد: برای رفع این چالشها، همکاری نزدیکی با استانداری خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی و راهداری داریم و در تلاش هستیم تا با جذب حمایتهای بیشتر، خدمات بهتری را به زائران ارائه دهیم.
برنامههایی در جهت کیفیت افزایی و بهبود خدمات
مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی از برگزاری ویژه برنامههای آموزشی و مهارتی ویژه متصدیان این مجتمع ها خبر داد و گفت: در روزهای گذشته، اجرای برنامه آموزشی برای کارکنان مجتمعهای میانراهی را در دستور کار داشتیم و این عزیزان به منظور ارائه خدمات با کیفیت تر و ارتقای مهارت هایشان در کارگاه هایی همچون مهارتهای ارتباطی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و سایر دورههای تخصصی در زمینه رفاه زائران شرکت کردند.
وی همچنین به نقش خانوادههای متصدیان این مجتمعها اشاره کرد و افزود: همسران و خانواده این عزیزان به دلیل نقش کلیدی شان در خانواده همکاران ما یعنی متصدیان مجتمع ها همزمان با این برنامه آموزشی، برای آنان نیز بستههای آموزشی و فرهنگی تدارک دیده شد تا بتوانند بهعنوان یاریرسان در مسیر خدمت به زائران نقش مؤثرتری ایفا کنند.
مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی با تأکید بر اهمیت این برنامه آموزشی و فرهنگی، گفت: این برنامه فرصتی ارزشمند برای هماندیشی و تبادل تجربیات میان متصدیان است.