امضای تفاهم نامه همکاری میان بنیاد کرامت رضوی و بنیاد تعاون بسیج

1399/10/28 دی

در این مراسم مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد گفت: بنیاد کرامت رضوی ۷ مرکز برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران و دیگر اقشار سراسر کشور خصوصاً اقشار کم برخوردار راه‌اندازی کرده که در همه استان‌ها خدمات ارائه می‌دهند. استفاده از ظرفیت خادمیاری در خدمت به مردم در کل کشور استاد […]

در این مراسم مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد گفت: بنیاد کرامت رضوی ۷ مرکز برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران و دیگر اقشار سراسر کشور خصوصاً اقشار کم برخوردار راه‌اندازی کرده که در همه استان‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

استفاده از ظرفیت خادمیاری در خدمت به مردم در کل کشور

استاد آقا با اشاره به استفاده از ظرفیت شبکه خادمیاری در ارائه خدمات در سراسر کشور گفت: تا پیش از این خادمیاران فقط در حرم مطهر امام رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کردند، اما امروز دفاتر کانون‌های خدمت رضوی در ۳۱ استان کشور فعال است و خادمیاران در شهر و استان محل سکونت‌شان به ارائه خدمات به عموم مردم و با نام و یاد آقا علی بن موسی الرضا (ع) می‌پردازند.

ارائه خدمات باکیفیت به زائر اولی‌ها در مشهد

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به ارائه خدمات باکیفیت به زائر اولی‌ها در مشهد گفت: به همت خادمان امام هشتم (ع) مجموعه‌هایی برای ارائه خدمات به زائران در اختیار داریم که شامل زائرشهر و زائرسرای رضوی است که زائرشهر ویژه ارائه خدمت به محرومان و زیارت اولی‌ها است که با کیفیت بسیار بالا به این عزیزان خدمات ارائه می‌دهد، همچنین مجموعه زائرسرا هم برای سایر افشار در نظر گرفته شده که با قیمت بسیار مناسب، محل اسکان و دیگر خدمات را به زائران ارائه می‌دهد البته به جز موضوع اسکان، یک وعده غذای حضرتی هم کسانی که در این دو مجموعه مستقر باشند میهمان خواهند شد.

 

۲۱مجموعه بین‌راهی در خدمت زائران

استاد آقا ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات به زائران ۲۱ مجتمع بین راهی نیز توسط آستان قدس رضوی احداث شده که در جاده‌های منتهی به مشهد مقدس خدماتی را به مسافرانی که راهی مشهدالرضا (ع) هستند ارائه می‌کند. امیدوارم با همکاری مجموعه بسیج بتوانیم این‌گونه خدمات را به زائران و مجاوران امام رضا (ع) خصوصاً مردمان کم برخوردار کشور گسترش دهیم.

فعالیت موکب‌های آستان قدس در مرز‌های دوغارون، آستارا و میرجاوه

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به فعالیت ستاد اربعین آستان قدس رضوی ذیل این بنیاد گفت: در ستاد اربعین به جز خدماتی که در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود فعالیت‌هایی در مرز‌های دوغارون، آستارا و میرجاوه داریم که در آنجا ضمن اسکان و تغذیه خدمات مختلفی را به زائران غیر ایرانی ارائه می‌کنیم. البته علاوه بر ایام اربعین مجموعه بزرگی در مرز مهران احداث شده که در طول سال هم به زائران غیر ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند.

احیای آب شرب ۱۰۰ روستای محروم

وی با اشاره به فعالیت ستاد فوریت‌ها و حوادث آستان قدس رضوی گفت: این ستاد هم از زیر مجموعه‌های بنیاد کرامت است که در زمینه محرومیت زدایی و حوادث غیرمترقبه به امداد‌رسانی آسیب‌دیدگان می‌پردازد. در این راستا هم‌اکنون خادمان ما در استان سیستان و بلوچستان مشغول خدمت به سیل زدگان هستند. همچنین در ستاد فوریت‌ها و حوادث موضوع احیای آب شرب ۱۰۰ روستا را بر عهده گرفتیم که بخش اعظمی از آن انجام شده است و یک بیمارستان هم که سال قبل در سیل و در استان چهارمحال و بختیاری آسیب دیده بود مجدداً بازسازی و تجهیز شد.
در ادامه سردار یعقوب سلیمانی معاون اردویی سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به تأثیر همکاری دو نهاد در محرومیت‌زدایی و خدمت به زائران گفت: ما با فعالیت‌های بنیاد کرامت رضوی بیگانه نیستیم و این همکاری را به فال نیک می‌گیریم، زیرا در این زمینه خلأ‌های زیادی داشتیم که با تفاهم دو نهاد می‌تواند برطرف شود.

زیرساخت اسکان و پذیرایی روزانه ۱۲۰ هزار نفر در راهیان نور ایجاد شده است

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در حوزه گردشگری گفت: خوشبختانه در مجموعه سپاه و بسیج فعالیت‌های زیادی در حوزه گردشگری خصوصاً در موضوع راهیان نور ایجاد شده و امروز زیر ساخت اسکان و پذیرایی ۱۲۰ هزار نفر در راهیان نور فراهم شده است، همچنین یک شبکه عظیم مردمی هم در این زمینه به ما کمک می‌کند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: