خدمات بنیاد کرامت رضوی در هفته گذشته

1400/02/18 اردیبهشت

در ادامه اجرای طرح «سفره ای به وسعت ایران» توزیع ۱۲۵ بسته معیشتی در قالب پویش «سفره‌ای به وسعت ایران» تعداد ۵۵ بسته معیشتی در قالب پویش سفره‌ای به وسعت ایران به همت کانون خدمت رضوی شهید فرخزاد نقده شامل برنج، روغن، قند، سویا، ماکارونی و نمک جمعا به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال تهیه و […]

در ادامه اجرای طرح «سفره ای به وسعت ایران»


توزیع ۱۲۵ بسته معیشتی در قالب پویش «سفره‌ای به وسعت ایران»

تعداد ۵۵ بسته معیشتی در قالب پویش سفره‌ای به وسعت ایران به همت کانون خدمت رضوی شهید فرخزاد نقده شامل برنج، روغن، قند، سویا، ماکارونی و نمک جمعا به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال تهیه و بین نیارمندان روستای فرخزاد توزیع شد.
در اقدامی دیگر خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان نقده تعداد‌۷۰ بسته معیشتی شامل برنج، قند، مرغ و ماکارونی جمعا به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال خریداری و بین نیازمندان شهر توزیع کردند.
همچنین ۵۰۰ قطعه مرغ منجمد توسط خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان، خریداری و بین نیازمندان توزیع شد.


توزیع بسته های معیشتی در بندرماهشهر

خادمیاران رضوی و مسئولین کانون های خدمت رضوی بندرماهشهر در پویش «سفره ای به وسعت ایران» و «کمک مومنانه» توانستند ۶۰۰ بسته معیشتی تهیه و در ماه مبارک رمضان مصادف با ایام شهادت امام اول و همچنین شب های پر خیر قدر در شهرستان و حومه از جمله شهرک رجایی، شهر بندرامام و شهرک طالقانی توزیع کنند.

گفتنی است این بسته های معیشتی حاوی برنج، روغن، ماکارانی، رب گوجه فرنگی، حبوبات، چای، نمک و… بود.

شایان ذکر است این بسته ها با مبلغی بالغ بر ۲۴۰میلیون ریال و با حمایت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان، صنایع پتروشیمی بندرماهشهر و خیرین تهیه شده است.


توزیع ۲۵۰ پرس غذای گرم و ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان ارومیه ای

همزمان با ایام شب های قدر و شهادت امام علی(ع)، مرکز نیکوکاری مسجد شهرک شهریار ارومیه و کانون خدمت رضوی امام خمینی(ره) به توزیع ۲۵۰ پرس غذای گرم با عنوان افطاری ساده با هزینه جمعا ۵ میلیون تومان و ۱۰۰ بسته معیشتی با عنوان سفره ای به وسعت ایران با مشارکت و همکاری مرکز نیکوکاری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با هزینه جمعا ۵۰ میلیون تومان پرداخته است.
بی تردید کمک های مردمی به این مرکز نیکوکاری سبب می شود تا کمک به نیازمندان به طور متمرکز و منسجم تر محقق شود.
این روزها چشمان خیس کودکان محروم بیشتر از همیشه منتظر همت بالای خیران نیک اندیش در رنگین کردن سفره های افطاریش ان است. پس یا علی(ع) بگوییم و برخیزیم تا سفره ای خالی نماند و نیازمندی بی خوردن سحری، روزه نگیرد.


888 بسته معیشتی در سفره نیازمندان گناوه

خادمیاران شهرستان گناوه با همت امام جمعه محترم و به نیت امام رضا علیه السلام ۸۸۸ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان را در پویش سفره ای به وسعت ایران، تهیه و بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع کردند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست این کمک های مومنانه در ابتدای ماه مبارک رمضان توسط تعدادی از خادمیاران شهرستان گناوه اجرا شده بود.


توزیع 195سبد ارزاق بین خانواده های کم برخوردار قائم شهر

به همت خادمیاران رضوی هشت کانون خدمت رضوی قائم شهر، در شب قدر، ۷۱ سبد ارزاق در راستای اجرای طرح «سفره ای به وسعت ایران» و ۱۲۴ پرس غذای گرم در سفره افطار و سحر نیازمندان جای گرفت .

خادمیاران هشت کانون محله ای خدمت رضوی شهرستان قائم شهر، به تاسی از امیرمومنان امام علی(ع) و به نام حضرت رضا(ع)، علاوه بر تهیه و توزیع 71 سبد ارزاق و ۱۲۴ پرس غذای گرم، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین نیازمندان، کمک های دیگری هم مانند قربانی گوسفند به نیت سلامتی امام زمان(عج) و اهدای گوشت آن به اقشار ضعیف منطقه را در دستور کار قرار دادند.

تهیه و اهدای کارت هدیه به افراد کم برخوردار‌، تهیه جهیزیه برای نوعروس خانواده محروم و همچنین یک دستگاه ویلچر برای بیمار بی بضاعت از دیگر اقدامات خادمیاران رضوی قائم شهر بود .

 این خدمات با هزینه ای بالغ بر 40 میلیون و 800 هزار تومان از سوی کانون های محله ای خدمت رضوی شهدای جوجاده و مطهری محله، شهدای کاسگرکلا و شهید روحانی، شهید عبدی، شهید محمدبلباسی، شهید صادقی، شهید صالحی و کانون خدمت رضوی حضرت معصومه(س) انجام شده است.


سفره‌ای به وسعت ایران همزمان با دومین شب قدر در خراسان جنوبی گسترده شد

محمد علی ابراهیمی با اشاره آغاز پویش سفره‌ای به وسعت ایران آستان قدس رضوی همزمان با دومین شب از لیالی قدر توسط کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی، گفت: این طرح را در راستای لبیک به فرمان رزمایش کمک به نیازمندان مقام معظم رهبری است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه این پویش در قالب چهارمین مرحله از طرح «سفره های مهربانی» در سراسر کشور آغاز شده است، تصریح کرد: در همین زمینه تا آغاز دهه کرامت، ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای اهدا به نیازمندان و محرومان آماده خواهد شد.

وی از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمندان خراسان جنوبی در قالب پویش سفره‌ای به وسعت ایران خبر داد و افزود: این بسته‌ها در مناطق مختلف استان توزیع می‌شود  و ارزش ریالی هر بسته متوسط ۳۵۰ هزار تومان است.

ابراهیمی ادامه داد: اقلام بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، خرما، چای، قند و حبوبات است که توزیع آن با همت خادمیاران رضوی در حال انجام است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی رویکرد فعالیت‌های خادمیاران رضوی را خدمت‌رسانی به محرومان و محرومیت‌زدایی برشمرد و بیان کرد: هفت هزار بسته‌ معیشتی توسط آستان قدس رضوی و حدود پنج هزار بسته هم توسط خادمیاران و خیران استانی تامین شده است.


توزیع 2000 بسته معیشتی توسط خادمیاران تهران

رزمایش کمک های مومنانه با عنوان سفره مهر رضوی در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی و مسئولین کانون های خدمت رضوی استان تهران و جمعی از مسئولین شهر تهران برگزار شد.

پویش سفره ای به وسعت ایران با اهدای 888 هزار بسته معیشتی به ارزش هرکدام 500 هزار تومان در کشور برگزار می‍ شود که هدیه 110 هزار بسته معیشتی در قالب پویش سفره مهر رضوی در استان تهران انجام خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم بیژن ساعدی فرمانده دانشگاه پدافند هوایی در این مراسم گفت: امروز افتخار داریم که میزبان خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی هستیم. همکاری مبارک و مشترک بین آستان قدس رضوی و دانشگاه پدافند هوایی به نمایندگی از نیروی پدافند هوایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و این رزمایش همدلانه و مومنانه به نام مهر رضوی برنامه ‌ریزی شد. ما هم افتخار می ‌کنیم که خادمان ملتیم و این همکاری مشترک را به فال نیک می ‌گیریم.

در این مراسم عیسی فرهادی فرماندار شهرستان تهران نیز طی بیاناتی از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در بخش های امنیتی و همچنین حوادث طبیعی و بیماری کرونا تقدیر کرد.

در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان سید حسین مهدوی گوهر و ابراهیم بیدی نیز تجلیل شد.


2500 بسته غذایی برای محرومین شهرستان زنجان

مراله حسنی دبیر کانون های خدمت رضوی استان در این رابطه گفت: همزمان با ۱۹ رمضان ۱۴۴۲ خادمیاران آستان قدس رضوی استان با آماده سازی 2500 بسته غذایی برای محرومین شهرستان زنجان در طرح همدلی و کمک مومنانه سهیم شدند.

وی افزود: در این راستا حدود 600 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی توسط کانون های خدمت رضوی استان جمع آوری شد که به صورت بسته های معیشتی در حال بسته بندی است.

حسنی گفت: این بسته های غذایی که شامل اقلام برنج، روغن، گوشت، چای، قند، خرما، رشته، رب گوجه فرنگی و… است تا شب شهادت امیرالمومنین(ع) بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی خانواده های نیازمندان اضافه کرد: با همکاری کانون های خدمت رضوی، شناسایی و ثبت خانواده های نیازمند و آسیب دیده اقتصادی در شرایط کرونایی انجام گرفته و این ارزاق بین خانوارهای شناسایی شده و دهک های اول که در صف انتظار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) زنجان هستند، توزیع خواهد شد.

حسنی با اشاره به نقش بانوان در جمع آوری، تهیه و توزیع ارزاق بیان کرد: بانوان در همه برنامه های آستان قدس رضوی استان به ویژه طرح سفره همدلی پیش قدم بودند و بانوان خادمیار با جمع آوری کمک ها، بسته بندی و توزیع نقش مهمی در اجرای طرح داشته اند.

وی در آخر با اشاره به مناطق توزیع بسته های غذایی گفت: کانون های خدمت رضوی در سطح شهرستان زنجان و سایر شهرستان های استان برای اجرای این طرح جهت توزیع ارزاق در مناطق و بین خانواده های شناسایی شده انتخاب شده اند.


اطعام و اکرام رضوی در گلوگاه استان مازنداران

 همزمان با لیالی پر فیض قدر و به تاسی از مولای مومنان علی(ع) خادمیاران دفتر خدمت رضوی شهرستان گلوگاه با همراهی خیرین شهرستان، ۲۵۰ پرس غذای گرم  و به مدت دو شب ۷۰ بسته سبد معیشتی شامل روغن، برنج‌، قند‌، ماکارونی، خرما و پنیر به ارزش تقریبی هر بسته ۵ میلیون ریال همراه با بسته متبرک رضوی در میان مردم نیازمند این شهرستان توزیع کردند.

شایان ذکر است خادمیاران رضوی برای روزهای پایانی ماه رمضان نیز طرح حمایتی کمک به نیازمندان را در محله های شناسایی شده شهرستان به اجرا خواهند گذاشت.


۱۸۰ بسته کمک معیشتی در شهرستان استهبان استان فارس

خادمیاران رضوی شهرستان استهبان استان فارس در شب مبارک قدر شب مصادف با ۲۳ ماه رمضان تعداد ۱۸۰ بسته کمک معیشتی شامل برنج، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، روغن، سویا وگوشت قرمز به مبلغ  هر بسته ۲ میلیون ریال تهیه و به نیابت از امام رضا علیه السلام تقدیم خانواده های کم درآمد کردند.
همچنین در این ایام نورانی‌۳۶۰ کیلو نان محلی تهیه و بین ۱۸۰ خانواده افراد نیازمند توزیع شد که هزینه این امر خیر مبلغ ۲۰ میلیون ریال بود .
در ادامه، برای اینکه سفره نیازمندان در این شب مبارک خالی نماند، خادمیاران رضوی شهرستان استهبان در راستای برنامه «سفره ای به وسعت ایران» تعداد ۸۵۰ پرس غذای گرم به نیازمندان تقدیم کردند .
 در این شب پر خیر و برکت برای تمامی برنامه ها مبلغ ۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال توسط خادمیاران و خیرین محلی تامین شد.


خادمیاران رفسنجانی ۳۳۷ بسته معیشتی میان محرومین توزیع کردند

محمود ترقی خواه کرمان اظهار داشت‌: تاریخ و شرح حال بزرگان عالم و شخصیت‌ های آسمانی برای هرکس بهترین سرمشق و عالی ‌ترین الگوی زندگی است و حضرت علی‌(ع) الگوی خدمت رسانی و توجه به نیازمندان است .
وی افزود‌: در راستای پیروی از سیره مولای متقیان در رسیدگی به محرومین‌، خادمیاران رفسنجانی با اجرای طرح سفره ای به وسعت ایران در این شهرستان حامی خانواده های بی بضاعت شده و ۳۳۷ بسته ارزاق معیشتی را برای آنان فراهم آوردند.
ترقی خواه تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ بسته سهم محرومین منطقه نوق و توسط خادمیاران کانون محله ای بخش فردوس تهیه شده است و مابقی در سطح شهرستان توزیع شد .
گفتنی است این کمک های مومنانه شامل اقلامی همچون برنج، حبوبات، ماکارونی، روغن، کنسرو، مواد شوینده و لوازم بهداشتی است و مرحله دوم این پویش همزمان با عید سعید فطر اجرا می شود .


خادمیاران رضوی سیرجان ۳۶۰ بسته ارزاق معیشتی را میان محرومین توزیع کردند .

مهدی امامی‌پناه‌؛ مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان سیرجان درگفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امام علی(ع) وقتی به شهادت رسیدند آثار کیسه‌هایی که شب‌ها به دوش می‌گرفتند و درب خانه فقرا می‌بردند بر روی شانه‌های مبارکشان پیدا بود. مردم ما پیرو همین خانواده هستند و در این روزها شاهد حرکت‌های بسیار ارزشمندی از سوی آن‌ها برای حمایت از نیازمندان هستیم .
وی ادامه داد‌: خادمان امام مهربانی با تاسی از سیره حضرت علی‌(علیه‌السلام) و به نیابت از امام رضا‌(ع) ۳۶۰ بسته ارزاق معیشتی را میان نیازمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های پرفضیلت قدر توزیع کردند .
امامی‌پناه تصریح کرد‌: کانون محله‌ای خادمیاران رضوی مسجد امام رضا‌(ع) تعداد ۲۱۰ سبدکالا تهیه کرده و میان خانواده‌های بی‌بضاعت منطقه شهید آباد توزیع کرده است .
وی افزود‌: 100 بسته ارزاق معیشتی را خادمیاران کانون محله‌ای مسجد جامع سیرجان فراهم آوردند و تعداد ۵۰ بسته معیشتی نیز سهم خادمان کانون محله‌ای مسجد ابوالفضل‌(ع) منطقه مکی‌آباد است که تهیه شده و شامل اقلامی همچون برنج‌، ماکارونی‌، روغن‌، رب گوجه‌فرنگی، قند‌، حبوبات و… است.


خادمیاران رضوی شهرستان دزفول ۸۸۸ بسته معیشتی بين خانواده هاي نيازمندان توزيع کردند .

رزمایش بزرگ کمک مومنانه در شرایط سختی که بر مردم در بحران شیوع کرونا در کشور گذشت، فرصت بسیار ارزشمندی را برای کمک به همنوعان و نیازمندان متاثر از شیوع ویروس کرونا فراهم کرد. به طوری که با اعلام آغاز این رزمایش توسط مقام معظم رهبری جلوه‌ ای از شکوه و همدلی مردم برای کمک به محرومان رقم خورد.

رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در واقع مرهمی شد بر دل‌ های زخم خورده نیازمندان که در روزگار سخت شیوع این ویروس کسب و کار خود را از دست دادند و امیدی برای خانواده‌ هایی شد که در این دوران شرمنده فرزندان خود شدند.

گفتنی است اين بسته ها که به همت خيرين و خادمياران آستان قدس رضوي در دزفول تهیه شده بود به ارزش هر بسته غذایی ۴ میلیون ریال و در مجموع دو میلیارد ریال تهیه شد.

شايان ذكر است اين مراسم با حضور علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان دزفول، حجت الاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه دزفول و به همت کانون خدمت رضوی شهرستان دزفول برگزار شد.


10 هزار بسته معیشتی به سفره های مهربانی کرمانشاه رسید

شبکه خادمیاران رضوی در کرمانشاه با مشارکت های مردمی و خیرین توانست در مرحله چهارم سفره مهربانی با عنوان پویش «سفره ای به وسعت ایران» تعداد ۱۰۰۰۰بسته معیشتی  تهیه کند .

وی با اشاره به نحوه مشارکت های مردمی به دو صورت نقدی و غیر نقدی افزود: بسته های معیشتی با تهیه ارزاق اولیه و روزمره مردم تهیه و در روز پنجشنبه ۱۶اردیبهشت بین خانواده های نیازمند در سراسر استان توزیع خواهد شد.

امامیان رویکرد فعالیت‌ کانون های خدمت رضوی استان را خدمت رسانی به محرومان و محرومیت زدایی برشمرد و بیان کرد: طرح «سفره مهربانی ۱» با پویش «نسیم رضوی» و حضور در بیمارستان ها و تهیه ۷۵۰۰ بسته معیشتی، طرح «سفره مهربانی۳» با توزیع ۱۰۰۰ کارت خرید نان متبرک رضوی از دیگر خدمات خادمیاران رضوی استان کرمانشاه در برپایی هرچه با شکوه تر طرح سفره مهربانی در مراحل قبلی این طرح بوده است.


به همت خادمیاران رضوی و خیران و دوستداران امام رضا علیه السلام پویش «سفره ای به وسعت ایران» در شهر دیر برگزار شد.

زهرا حیدری پور مسئول کانون محله ‌ای خدمت جوانان و نوجوانان رضوی محله خنیا شهردیر، در خصوص برپایی ضیافت رضوی در قالب پویش «سفره ‌ای به وسعت ایران» گفت: سفره کرامت رضوی امسال در ماه پر‌خیر و برکت رمضان و همزمان با ایام شهادت مولای متقیان، امام علی(ع) در شهر دیر گسترده شد.
وی در این خصوص افزود: در این پویش بسته های معیشتی با هزینه ۱۴۰ میلیون ریال به همت خادمیاران و یاوران رضوی و خیران کانون‌ های خدمتی در شهر دیر  تهیه و در بین نیازمندان پخش شد.
حیدری به عنوان مسئول یکی از کانون های خدمت رضوی جوانان و نوجوانان، همکاری این قشر از جامعه را نشانه عمق فرهنگ مهرورزی و نیکوکاری در شهرستان دیر دانست و تأکید کرد: جوانان و نوجوانان این پتانسیل را دارند تا به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه در همه امور به ویژه کارهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نقش ایفا کنند.


گسترده شدن «سفره ‌ای به وسعت ایران» در دشتستان

علی مهرآئین عضو کانون های خدمت رضوی شهرستان دشتستان اظهار داشت: ۱۲۰ بسته‌ حمایتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان دشتستان توزیع شده است.
وی افزود: این کمک ها در قالب پویش «سفره ای به وسعت ایران» با مشارکت خیران و هیأت محبان علی بن ابی طالب(ع) مسجد انقلاب اسلامی شهر برازجان تهیه و در بین خانواده ‌های نیازمند پخش شد.
مهرآئین در ادامه با بیان اینکه پویش سفره ای به وسعت ایران ویژه خانوارهای زیر پوشش مرکز نیکوکاری مصباح برگزار  شد اظهار داشت: بسته‌ های معیشتی این پویش شامل برنج، گوشت، ماکارونی، رب، حبوبات، روغن، مواد شوینده و کمک های نقدی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان بود.


سفره ای به وسعت ایران در کانون شمس الشموس اصفهان گسترده شد

مجید حمیدی منش مسئول کانون خادمیاران رضوی شمس الشموس در اصفهان گفت: در راستای پویش سفره ای به وسعت ایران در ماه مبارک رمضان خادمیاران رضوی کانون 200 بسته ارزاق شامل گوشت گرم، برنج، حبوبات، روغن، رب، ماکارونی، سویا و پک بهداشتی مقابله با کرونا تهیه کردند. 
وی افزود: این بسته ها با همت کارگروه بانوان و خانواده کانون خادمیاران رضوی شمس الشموس در بین مددجویان تحت پوشش خیریه کوثر بهشت توزیع شد.
حمیدی منش خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی کانون شمس الشموس، تحت لوای متبرک رضوی بسته های ارزاق را بسته بندی و توزیع کردند.


کانون های محلی خدمت رضوی شهرستان سیمرغ 500 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کردند.

به همت کانون های مساجد محلی خادمیاری و خادمیاران شهرستان سیمرغ تعداد  500 بسته معیشتی در قالب طرح سفره مهربانی 4 در بین نیازمندان توزیع شد.
بسته های معیشتی توزیع شده به ارزش‌500 هزار تومان و شامل مایحتاج اولیه در ماه مبارک رمضان همچون برنج، مرغ، روغن، حبوبات، خرما و… بود.
این بسته ها به همت کانون های خدمات رضوی شهرستان سیمرغ مازندران به مناسبت شهادت علی بن ابیطالب(ع) و همراه با برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین گروه های هدف توزیع شد.


توزیع 4000 بسته معیشتی توسط خادمیاران رضوی در گیلان

کانون های خدمت رضوی در حوزه های مختلف تحت نظارت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در گیلان فعال هستند.
دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر این استان یک هزار و ۸۰۰ خادمیار رضوی دارد گفت: این تعداد از اعضا با موضوعات تخصصی و عمومی به نیت و ارادت خاص به امام هشتم فعال هستند.
شفیعی با اشاره به تهیه و توزیع بسته های معیشتی در ایام ماه رمضان توسط این کانون ها تصریح کرد: یک هزار و ۵۰ بسته معیشتی و نذورات طی ایام ماه رمضان تهیه و بین محرومین گیلان توزیع شد.
وی ادامه داد: در این مدت همچنین 3000 بسته ارزاق با مشارکت مردمی تحت عنوان یاوران رضوی تهیه و بین آسیب دیدگان کرونا ویروس و محرومین توزیع شد.
دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با اشاره به تهیه جهیزیه توسط این کانون ها اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان با کمک کانون ها و بنیاد کرامت استان قدس رضوی ۱۳سری جهیزیه تهیه و به زوج های جوان محروم در گیلان اهدا شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: