مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی مطرح کرد:

آمادگی آستان قدس برای افزایش مراکز خدمات سرپایی و واکسیناسیون

1400/05/27 مرداد

دیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به آغاز ارائه خدمات سرپایی به بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در راستای اجرای دستورات تولیت این آستان مقدس برای مقابله با موج پنجم کرونا، آمادگی دارد در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد مراکز ارائه خدمات سرپایی و واکسیناسیون در مشهد و […]

دیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به آغاز ارائه خدمات سرپایی به بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در راستای اجرای دستورات تولیت این آستان مقدس برای مقابله با موج پنجم کرونا، آمادگی دارد در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد مراکز ارائه خدمات سرپایی و واکسیناسیون در مشهد و به ویژه در مناطق کم‌برخوردار را افزایش دهد.

محمدحسین استادآقا با در گفت‌وگو اظهار کرد: با توجه به حجم بالای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های مشهد، در صورت تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی همانند روزهای گذشته برای تکمیل تجهیزات پزشکی و تأمین دارو مساعدت‌های لازم را خواهد داشت.
استادآقا افزود: در راستای اجرای دستور 8 ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیماران، امروز مرکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی با ۱۰۰ تخت در زائرسرای رضوی واقع در خیابان چمن شروع به کار کرد و در صورت احساس نیاز، دو ساختمان دیگر با همین تعداد تخت تجهیز خواهد شد تا خدمات اولیه مورد نیاز بیماران را ارائه کند.


فعالیت مرکز با نظارت بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
وی ادامه داد: این مرکز با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شده و تحت نظر بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد. برای تامین کادر درمانی این مرکز نیز نیروهای بسیج جامعه پزشکی و کانون سلامت خدمت رضوی مستقر و مشغول ارائه خدمت هستند.


استقرار داروخانه در زائرسرا
استادآقا افزود: تزریقات بیماران کرونایی در این مرکز به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و در ضمن بیماران می‌توانند به‌راحتی داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه مستقر در زائرسرا خریداری کنند و نیازی به حضور در مراکز سطح شهر ندارند. 


آمادگی دو مرکز آستان قدس در حاشیه شهر برای واکسیناسیون
استاد آقا افزود: همچنین در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در کنار مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس، زائر شهر رضوی واقع در شهرک طرق و مجتمع ورزشی آستان قدس در شهرک شهید رجایی مشهد نیز برای انجام واکسیناسیون در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی به این نکته نیز اشاره کرد که به منظور واکسیناسیون ساکنان حاشیه شهر مشهد، مبلغ 6 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که 3 میلیارد تومان آن توسط آستان قدس رضوی با دستور تولیت این آستان تامین شده و مابقی آن را نیز دانشگاه علوم پزشکی تامین خواهد کرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: