پذیرایی از زائران اربعین در مرز مهران با سه وعده غذای گرم و ایجاد آشپزخانه مرکزی با ظرفیت طبخ روزانه 30 هزار پرس غذا

1400/07/06 مهر

موکب‌های آستان قدس رضوی در مرز مهران، هر روز با طبخ و توزیع غذای گرم در سه وعده غذایی، میزبان زائران بازگشتی از مراسم اربعین حسینی هستند. مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت بنیاد کرامت رضوی در استان‌ها در گفتگو با آستان نیوز این خبر را اعلام کرد و افزود: طبق سنت هر ساله در […]

موکب‌های آستان قدس رضوی در مرز مهران، هر روز با طبخ و توزیع غذای گرم در سه وعده غذایی، میزبان زائران بازگشتی از مراسم اربعین حسینی هستند.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت بنیاد کرامت رضوی در استان‌ها در گفتگو با آستان نیوز این خبر را اعلام کرد و افزود: طبق سنت هر ساله در ایام اربعین، کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های مرزی برای ارائه خدمت به زائران بازگشتی از اربعین پای کار می‌آیند و امسال نیز مسئولان آستان قدس رضوی با همراهی خادمیارن رضوی در استان‌های مرزنشین برای خدمت‌رسانی شایسته بسیج شده‌اند.

 

توزیع 22 هزار پرس وعده غذایی تا ظهر امروز
مهدی رضوی کیا ادامه داد: پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر برپایی مواکب امام رضا(ع) در مبادی ورودی کشور برای ارائه خدمات به زائران بازگشتی اربعین، کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های مرزنشین زیر نظر بنیاد کرامت رضوی مهیای پذیرایی از زائران شده‌اند. به گفته رضوی کیا، این خدمات از شنبه، سوم مهرماه با طبخ و توزیع سه وعده غذای گرم آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. در این راستا تا ظهر امروز، 19 هزار پرس ناهار و شام طبخ و بین زائران بازگشتی از مراسم اربعین توزیع شده است، همچنین تعداد وعده‌های صبحانه توزیع شده در این سه روز، سه هزار پرس بوده است.


ظرفیت طبخ 30 هزار پرس غذای در هر روز
وی ادامه داد: برای توسعه این خدمت‌رسانی، در شهر مهران آشپزخانه مجهزی با ظرفیت طبخ روزانه 30 هزار پرس غذای گرم فعال شده و حدود 50 تن از خادمیاران رضوی مشغول پخت و توزیع غذا هستند. وی تاکید کرد: تلاش شده همه زائران از این وعده‌های غذایی متبرک بهره‌مند شوند، به همین منظور توزیع غذا از مبادی ورودی تا سطح شهر مهران را انجام می‌شود.
رضوی کیا در پایان گفت: تا پایان هفته جاری و بازگشت کامل زائران اربعین به کشور، بنیاد کرامت رضوی و خادمیاران کانون‌های استانی به ارائه خدمت ادامه خواهند داد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: