خدمات بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر

1400/07/15 مهر

بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر و ایام عزاداری شهادت حضرت رضا (ع)، خدمات گسترده‌ای را در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است. بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر و ایام عزاداری شهادت حضرت رضا (ع)، خدمات گسترده‌ای را در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است. این بنیاد با بسیج امکانات […]

بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر و ایام عزاداری شهادت حضرت رضا (ع)، خدمات گسترده‌ای را در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است.

بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر و ایام عزاداری شهادت حضرت رضا (ع)، خدمات گسترده‌ای را در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است.

این بنیاد با بسیج امکانات و نیروهای 8 موسسه و نهاد زیر مجموعه خود در شهر مشهد و کانون‌های خدمت رضوی در اقصی نقاط کشور، طرح و برنامه‌های متنوعی را متناسب با اقامه آیین‌های عزاداری دهه آخر صفر پیش‌بینی کرده و با این کار، فرصت خدمت‌رسانی را گسترده‌تر از همیشه در اختیار عاشقان و دلدادگان امام رضا (ع) قرار داده است.

اسکان و پذیرایی از زائران پیاده طبق پروتکل‌های بهداشتی

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات این خدمات گفت: بخشی از خدمات این بنیاد طی دهه آخر صفر، اسکان زائران پیاده‌ای است که با وجود مشکلات و محدودیت‌های کرونایی،  به دلیل عشق و طبق سنت هر ساله‌شان، به مشهد مقدس مشرف شده‌اند. در همین راستا آمادگی اسکان زائرین در زائرسرا و زائرشهر رضوی با ظرفیت 6 هزار تخت، اسکان بیش از 2 هزار نفر در سالن‌های ورزشی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با مشارکت تشکل‌ها و هیئات مذهبی و همچنین پشتیبانی امکانات و اسکان خدمتگزاران 15 موکب مردمی و دانشجویی از 8 استان کشور برای خدمات‌دهی به زائرین در این ایام صورت گرفته است. در همه این محل‌های اسکان، دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه قرار دارد و شرایط مناسبی برای حضور زائران دهه آخر صفر فراهم شده است.

خدمات بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر

ایستگاه‌های خدمت در مسیر زائران

وی برپایی موکب‌ها و ایستگاه‎های خدمت‎رسان در مسیر حرکت زائران پیاده را یکی دیگر از خدمات بنیاد کرامت رضوی در این ایام برشمرد و گفت: فعال کردن سه ایستگاه 24 ساعته استقبال و پذیرایی در پایانه‌های مسافربری و همچنین راه‌ا‌ندازی 6 موکب خدمت‌رسانی به زائران پیاده در مبادی ورودی شهر مشهد، برپایی موکب در ورودی مؤسسه تربیت بدنی و در مسیر تشرف به حرم مطهر، سازماندهی جوانان علاقi مند در موکب‌ها برای ارائه خدمات پذیرایی و رفاهی به بیش از 200 هزار زائر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مجتمع‌های بین راهی، از جمله خدمات این حوزه است.

خدمات بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر

اختصاص فضای باز در حرم برای 300 روضه خانگی

پشتیبانی از برپایی مجالس سوگواری ویژه بانوان مشهدی در این ایام نیز دیگر خدمت بنیاد کرامت رضوی در این ایام است. استادآقا در این باره گفت: در دهه آخر ماه صفر، فضای مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان در اختیار 300 روضه خانگی قرار گرفت و چهار هزار و 800 نفر در بازه‌های زمانی مشخص، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در جوار بارگاه منور حضرت رضا (ع) عزاداری خود را برپا کردند.

وی افزود: همچنین در این مدت مبلغان و سخنرانان به بیش از 200 روضه خانگی بانوان اعزام شدند و علاوه بر آن بیش از 100 محفل روضه بانوان از طریق روضه تلفنی حرم مطهر، محافل عزاداری خود را برگزار کردند.

خدمات بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر

بازسازی خاطرات پیاده‌روی اربعین

دلتنگی زائران امام حسین(ع) برای شرکت در پیاده‌روزی اربعین نیز بهانه‌ای برای ارائه خدمتی دیگر توسط بنیاد کرامت رضوی در این ایام بوده است. به گفته استادآقا به این منظور طرحی ویژه بانوان مشهدی در باغ خاتون مشهد برگزار شد تا خاطرات پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا برایشان تداعی شود. شبیه‌سازی مسیر پیاده‌روی اربعین، استقرار مواکب ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی در باغ خاتون و برگزاری ویژه ‎برنامه عزاداری بانوان در این مجموعه در قالب هیئت نجمه خاتون، از بخش‌های مختلف این طرح بود.

خدمات بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر

در این ایام، نقاط مختلف شهر مشهد دیگر نقاط کشور هم از برنامه‌های عزاداری برپاشده توسط بنیاد کرامت رضوی بی‌بهره نبوده است. برگزاری مراسم عزاداری در ورزشگاه امام رضا (ع)، برپایی مجالس سوگواری در شهرک طرق، و حمایت و سامان‌دهی بیش از 30 مراسم عزاداری محوری در اقصی نقاط کشور، با مشارکت خادمیاران و کانون‌های خدمت در استان‌ها، از جمله این برنامه‌ها بوده است.

خدمات بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر ماه صفر

پویش‌های خدمت به‌نام حضرت رضا(ع)

اما بنیاد کرامت رضوی در حوزه خدمات اجتماعی نیز همچون همیشه میدان‌دار بوده و در دهه آخر ماه صفر نیز خدماتی را ارائه کرده است. به گفته استادآقا، راه‌اندازی انواع پویش‌های خدمت شامل پویش ملی روضه رضا (ع) در قالب اهدای 4 هزار بسته متبرک ویژه روضه‌های خانگی، هیئات مذهبی و ایستگاه‌های خدمت در سراسر کشور، پویش ملی نذر شفا با محوریت پشتیبانی از فعالیت گروه‌های جهاد سلامت در سراسر کشور با مشارکت دبیرخانه‌های خدمت رضوی و همچنین پویش ملی نذر امام رضا (ع) با موضوع آزادی مادران و زنان نیازمند زندانی، به تبرک ‌نام حضرت رضا (ع) و با هدف گره‌گشایی از مشکل گرفتاران آغاز شده و استمرار خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درباره خدمات اجتماعی این ایام افزود: به مناسبت دهه آخر ماه صفر 9 پایگاه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در حاشیه شهر مشهد فعال شد، همچنین خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری توسط کانون‌های خدمت مشاوره و مددکاری سراسر کشور با مشارکت خادمیاران در بیش از 80 شهر و در قالب 238 پایگاه موقت با محوریت حاشیه شهر مشهد ارائه می‌شود. علاوه بر آن، وبینارهای تخصصی با موضوعات «سلامت در پرتو زیارت» و «ظرفیت‌های مناسک مذهبی در تربیت معنوی کودکان» در طول این روزها برگزار شده است و ادامه دارد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: