مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی

ارائه 47 هزار ساعت مشاوره تخصصی توسط خادمیاران رضوی

1400/09/03 آذر

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: طی 6 ماه نخست امسال، 47 هزار ساعت مشاوره تخصصی توسط خادمیاران رضوی ارائه شده است.

دکتر رضا آذریان در مراسم افتتاح 30 پایگاه مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور که در قالب برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به فعالیت 5 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در مشهد، برپایی کانون‌های تخصصی مشاوره در دیگر استان‌های کشور را از جمله اهداف این مرکز برشمرد.

وی، ایجاد پایگاه‌های تخصصی مشاوره خادمیاران رضوی را گامی در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: کانون‌های خادمیاری که زیر نظر بنیاد کرامت رضوی در 31 استان کشور فعال هستند در موضوعات و محورهای مختلفی مشغول به فعالیت هستند که بخشی از این فعالیت‌ها به حوزه مشاوره اختصاص پیدا کرده است.

آذریان با اشاره به استفاده از نیروهای خادمیار متخصص در کانون‌های خادمیاری گفت: کانون خادمیاری مشاوره از سال 97 شروع به کار کرده و در حال حاضر در200 شهر 31 استان کشور، 1200 مشاور در این کانون‌ها فعال هستند و طی 6 ماه نخست سال، 47 هزار ساعت مشاوره تخصصی به مراجعین ارائه شده است.

آذریان، هم‌افزایی و تعامل با سایر نهادهای فرهنگی را در توسعه این امر اجتناب‌ناپذیر خواند و همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را به دلیل وجود کتابخانه‌های وابسته به این سازمان در اقصی نقاط کشور برای ایجاد پایگاه‌های مشاوره ارزشمند دانست.

آذریان، ماحصل این هم‌افزایی را توسعه فرهنگ استفاده از کتاب عنوان کرد و با بیان اینکه 6 دقیقه مطالعه 68 درصد استرس را کاهش می‌دهد، گفت: بر این اساس، پایگاه کانون خادمیاری مشاوره را در کتابخانه‌ها مستقر می‌کنیم تا مراجعان با راهنمایی مشاور بتوانند مطالعه کتاب‌های مفید در حل مسائل فردی را در برنامه خود بگنجانند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی خدمات خادمیاران مشاوره رضوی به صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم با افزایش تعاملات از فعالیت‌های جزیره‌ای جلوگیری کنیم و در سایه پرچم امام رئوف(ع) در راستای توسعه خدمات به زائران و مجاوران تلاش کنیم.

آذریان با اشاره به سابقه فعالیت مرکز مشاوره آستان قدس از دهه 70 تاکنون گفت: مرکز مشاوره آستان قدس رضوی دارای پنج کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی در شهر مقدس مشهد با عنوان کلینیک‌های آستان مهر رضوی (واحد حرم مطهر، غدیر، بعثت، زائرسرا و زائرشهررضوی) و همچنین یک کلینیک خادمیاری روانشناسی و مشاوره آستان مهر رضوی در اصفهان است که هر کدام از این کلینیک‌ها به صورت جداگانه و در زمینه‌های مختلف به ارائه خدمت می‌پردازند و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به این کلینیک‌ها از خدمات این مراکز استفاده کنند.

با افتتاح 30 پایگاه تخصصی مشاوره در کتابخانه‌های عمومی کشور، از این پس متخصصان مركز جامع مشاوره آستان قدس رضوي که در کانون‌های خادمیاری استان‌های مختلف فعال هستند، با حضور در کتابخانه‌های عمومی منتخب، خدمات رایگان مشاوره را به مراجعه‌کنندگان ارائه خواهند کرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: