به منظور آزادی 137 بانوی زندانی

کمک 70 میلیارد ریالی خیران در مرحله نخست گلریزان نذر امام (ع)

1400/09/19 آذر

همزمان با شب ولادت حضرت زینب (س)، مرحله نخست جشن گلریزان آزادی 137 بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح نذر امام (ع) برگزار شد.

همزمان با شب ولادت حضرت زینب (س) و به همت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، مرحله نخست جشن گلریزان آزادی 137 بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح نذر امام (ع) برگزار شد و خیران 70 میلیارد ریال برای آزادی آنها کمک کردند.

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تقدیر از حضور خیران هفت استان در این جشن گلریزان گفت: بنیاد کرامت رضوی، ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند و بخش قابل توجه این خدمت از محل نذورات مردمی و همچنین مشارکت خیران بزرگوار به سرانجام می‌رسد.

استادآقا ادامه داد: بنیاد کرامت رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، جهیزیه زوجین جوان، آموزش‌های خانواده، کمک به تحصیل، زیرساخت‌های ضروری مناطق محروم، کمک‌رسانی در حوادث و بحران‌های طبیعی و همچنین خدمت به زائران در اربعین حسینی، در کنار مردم و به ویژه اقشار محروم بوده است.

وی با بیان مصداقی از اقدامات این بنیاد با مشارکت خیرین، گفت: با تاکید تولیت آستان قدس رضوی، از آغاز شیوع کرونا در قالب طرحی با همراهی شبکه خادمیاران رضوی و با مشارکت نیکوکاران کل کشور با عنوان «سفره مهربانی» ۵۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تهیه و بین اقشار بی‌بضاعت توزیع شد.

شناسایی 137 بانونی زندانی واجد شرایط حمایت، توسط مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی به طرح «نذر امام (ع)» هم اشاره کرد و گفت: از دو ماه قبل طرح آزادی زنان و مادران نیازمند زندانی جرایم غیر عمد در سراسر کشور را  آغاز کردیم که تاکنون به همت مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و با کمک ستاد ملی دیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ۱۳۷ خانم در 25 استان شناسایی و معرفی شدند تا با چراغی که شما خیرین روشن می‌کنید و با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، بتوانیم تعدادی از آنها را آزاد کنیم و این کار خداپسندانه را برای آزادی سایر آن ها نیز ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از این بانوان مجرم نیستند بلکه همه آنها به خاطر مشکلات اقتصادی، ورشکستگی و گرفتاری‌های خانوادگی دچار بحران شده‌اند و روانه زندان شده‌اند که باید کمک کنیم این مادران را به خانه‌هایشان بازگردانیم.

استادآقا افزود: مادران ستون خانواده هستند و در صورت زندانی بودن آنها، یک خانواده از هم می‌پاشد و به تبع آن، کل جامعه گرفتار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شود.

امید به رقم خوردن اتفاقات بزرگ به برکت نام امام رضا (ع)

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: امیدواریم این مراسم مقدمه مبارکی برای اجرای امور خداپسندانه در حوزه‌های مختلف باشد تا بتوانیم در کنار هم و در حد توانمان، مشکلات مردم و کشور را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و امیدواریم این مجموعه معنوی به واسطه در اختیار داشتن سرمایه عظیم اجتماعی که باور عمیق مردم به امام رضا (ع) است، بستر مناسبی برای رقم زدن طرح‌های بزرگ و نیکوکارانه را در کشور فراهم کند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: خیران عزیز سراسر کشور که می خواهند در این طرح مشارکت داشته باشند، می توانند از طریق شماره تلفن ملی ۱۳۸، مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی اطلاعات لازم را کسب کرده و در پویش آزادسازی مادران نیازمند در بند، سهیم شوند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: