مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خبر داد؛

تامین زیرساخت ۲۱۰۰۰ شغل به همت آستان قدس رضوی

1403/03/26 خرداد

همزمان با برگزاری نمایشگاه «آبادیران»، اقدامات بنیاد کرامت رضوی در حوزه اشتغالزایی و رفع محرومیت تشریح شد که مهم‌ترین آن را می‌توان تامین زیرساخت ۲۱۰۰۰ شغل در نقاط مختلف کشور برشمرد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درباره این نمایشگاه اظهار کرد: بنیاد کرامت رضوی در راستای ارائه دستاوردهای خود در حوزه اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در نمایشگاه آبادیران شرکت کرده است. 

حضور موثر در مناطق محروم

محمد حسین استادآقا، در تشریح این دستاوردها اظهار کرد: آستان قدس رضوی تلاش کرده است با حضور موثر در مناطق محروم و نقاط آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، به رفع محرومیت و حل مشکلات ساکنان این مناطق کمک کند و به لطف خدا و عنایت حضرت رضا(ع) این حضور ثمرات بسیاری داشته است.

حمایت از دامپروران منطقه سیل‌زده آق‌قلا

وی درباره جزئیات برخی از طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه آبادیران گفت: پروژه بره‌زایی میش‌های «آق قلا» یکی از طرح‌های اشتغالزایی بنیاد کرامت رضوی است که در حمایت از سیل‌زدگان این منطقه کشور اجرایی و ابعاد نتایج آن برای بازدید کنندگان نمایشگاه تشریح شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: در پروژه میش‌های «آق قلا»، موفق شدیم با اقدامات دانش‌بنیان، ضریب بره‌زایی میش‌ها را  از یک به ۱.۵ تا ۱.۸ افزایش دهیم که باعث شد، دامداران در مدت زمان کوتاهی بتوانند دام‌های خود را تا حدود دو برابر افزایش دهند. 

آشنایی بازدیدکنندگان با اردوهای نذر شفا

استادآقاد افزود: همچنین در این نمایشگاه، مدل اردوهای نذر شفا که یک مدل ارائه خدمات پزشکی به محرومان است برای علاقه‌مندان تشریح شد. 

وی تصریح کرد: در قالب این مدل، گروه‌های جهادی پزشکی با همکاری خادمیاران رضوی، در مناطق محروم شناسایی شده حضور یافته و با معاینه ساکنان، سلامت آنها را ارزیابی و جهت درمان آنها اقدام می‌کنند. 

به گفته وی، طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ اردوی جهادی سلامت با همکاری خادمیاران رضوی در سراسر کشور برگزار و به ارائه خدمت درمانی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر، منجر شده است. 

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: در این طرح، برای کاهش هزینه‌ها از ظرفیت نظام ارجاع و حمایت‌های بیمه‌ای، برای تهیه دارو استفاده و بخشی از منابع مالی نیز توسط آستان قدس رضوی و خیران تامین می‌شود. 

مرمت و بازسازی ۱۳۰۰ خانه آسیب دیده از بلایای طبیعی در استان های مختلف، حفر و تجهیز ۵۵۰ چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان، زیر کشت رفتن ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و ارائه خدمت در روستای هندل آباد مشهد مقدس از دیگر طرح‌های بنیاد کرامت رضوی بود که ارائه آن در نمایشگاه آبادیران مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه ملی «آبادیران» از تاریخ 22 تا 25 خرداد در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: