حضور ۱۷ هزار کودک زیر ۱۲ سال در برنامه‌ های مهارتی و تربیت دینی باغ اردوگاه خاتون

1403/07/18 مهر

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، گفت: مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در آذر ماه سال ۱۳۹۷ در راستای افزایش نشاط اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی بانوان و دختران نوجوانِ با حضور حدود دو میلیون مخاطب مجاور و میلیون‌ها زائر در فضای دل‌انگیز و اختصاصی بانوان در دل باغات زیبای آستان قدس رضوی، فضایی را با عنوان «اردوگاه خاتون» تاسیس کرد.

فاطمه دژبرد گفت: در این مکان با هدف افزایش نشاط اجتماعی در فضایی امن و مفرح، بانوان وفرزندانمان را به ورزش و طبیعت گردی تشویق نمودیم سپس با هدف تقویت سلامت جسم و روان دختران و کودکان شرایطی را برای افزایش آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی از طریق بازی‌ها، فعالیت‌های اردویی برای تخلیه مثبت هیجانات کودکان و نوجوانان در فضای هیجان انگیز این اردوگاه مهیا کردیم.

 

دژبرد با اشاره به رویکردهای تربیتی همزمان با برنامه های تفریحی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارتقای سطح معنویت و ارتباط با خدا از سنین کودکی در اندیشه و وجود همه ما شکل می‌گیرد، بنابراین همزمان با رسالتی که دنبال می کنیم پرورش مسائل دینی و اجتماعی را در کودکان سرخط برنامه‌های این مرکز قرار دادیم.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی ادامه داد: لذا اردوهایی با نام رضوانه و طبیعت گردی درفضای تالار رضوانه باغ اردوگاه و مزرعه مهارتی پایه‌ریزی کردیم که در این اردوها فرزندانمان علاوه بر آموزش‌های مهارتی و تجربه های فردی و گروهی، یک سری آموزش‌های اجتماعی و سبک زندگی رضوی، آشنایی با سیره اهل بیت(ع)، خداشناسی و امام شناسی را در دورهمی‌ها و برنامه‌های تفریحی در قالب اردوها و کلاس‌هایی که در اوقات فراغت برگزار می‌کنیم، آموزش می‌بینند.

وی تاکید کرد: اجرای این برنامه از مهم‌ترین دغدغه‌های مرکز امور بانوان و خانواده قرار گرفته است.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در ادامه به معرفی تالار رضوانه پرداخت و یادآور شد: در تالار رضوانه ۸ غرفه به نام مبارک ثامن الحجج علیه السلام مشخص و تقسیم بندی شده است و هنگامی که افراد وارد این غرفه‌ها می‌شوند به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌گردند و کودکان در هر یک از غرفه‌ها آموزش‌هایی را تجربه می‌کنند. آموزش ها شامل کاشت گل و گیاه، قصه‌های قرآنی، کاردستی‌های با وسایل دور ریختنی و بازیافتی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های پرمخاطب، مجموعه فروشگاهی می باشد که به صورت نمادین تشکیل شده و بچه‌ها از همان‌جا خریدهایی را انجام می‌دهند.

هدف از اجرای این برنامه آشنایی آنان با استانداردها، علامت‌های سیب سلامت، خوراکی‌های مجاز و غیرمجاز است.شیوه برگزاری این برنامه به این صورت است که شرکت کنندگان در طی برنامه در آشپزخانه غذای سالم را طبخ می‌کنند و در حقیقت این قسمت نمایی از شکرگزاری و احترام به والدین می‌باشد و هنگامی که این برنامه‌ها اجرا می‌شود موارد کاربردی و مناسب در قسمت آشپزخانه به همراه طبخ شیرینی و نان آموزش‌ داده می‌شود.

 

وی در بخشی دیگر به سایر برنامه ها در این زمینه اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های ما در قسمت قصه‌های قرآنی است که همکاران ما بحث امام شناسی و خداشناسی را در قالب قصه و بازی به بچه‌ها آموزش می‌دهند که مجموعه این فعالیت ها و برنامه ها رویکرد دینی در تربیت کودکان را دنبال می کند.

 

به گفته وی، از سال ۱۳۹۷ که ما این فضا را آماده کرده‌ایم تا الان حدود ۱۷ هزار کودک را با همین روش آموزش دادیم که انشاالله فرزندانی مهدی یاور و نسلی انقلابی به جامعه تحویل داده باشیم.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: