به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی انجام شد؛

1500 دانش آموز حاشیه شهر مشهد میهمان برنامه «مهر رضوی»

1403/07/19 مهر

امروز حرم مطهر امام رضا علیه السلام، 1500 زائر کوچک داشت؛ آن ها دانش آموزان مدارس حاشیه شهر مقدس مشهد بودند که قرار بود پس از صرف صبحانه در مهمانسرای حضرت، در برنامه زیارت نیابتی برای شهدای مقاومت و برنامه مهر رضوی شرکت کنند.

چهارشنبه 18 مهرماه، مراسم اختتامیه برنامه کشوری «مهر رضوی» که به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود، با حضور 1500 دانش آموز مدارس حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

در این برنامه دانش آموزان، ابتدا با حضور در مهمانسرای حضرت و صرف صبحانه از سفره کرامت امام رضا علیه السلام بهره مند شدند. سپس در صحن قدس حرم مطهر رضوی در برنامه معنوی زیارت نیابتی برای شهدای جبهه مقاومت و کودکان شهید غزه شرکت کردند و در بخش پایانی نیز در برنامه جنگ شادی و اختتامیه طرح حمایتی «مهر رضوی» با اجرای جذاب و شاد «عمو محراب» حضور یافتند.

 

برنامه مهر رضوی چیست؟

جعفر رئیسیان زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به طرح «مهر رضوی» گفت: این طرح که از نیمه شهریور ماه امسال در 31 استان کشور آغاز شد، با هدف پوشش دادن نیازهای تحصیلی دانش آموزانی بود که تحت حمایت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و سایر مجموعه‌های خیریه‌ای نیستند، اما در عین حال نیازمند این پشتیبانی هستند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، با اشاره به فرایند اجرای این طرح یادآور شد: ما در بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با همکاری گروه‌های خادمیاری استان‌ها و آموزش و پرورش 10هزار دانش‌آموز را در سراسر کشور شناسایی و بسته‌های تحصیلی را به آنان تقدیم کردیم.

رئیسیان زاده درباره برنامه امروز که با حضور 1500 دانش آموز در حرم مطهر ضوی برگزار شد، این گونه توضیح داد: این برنامه به گونه‌‎ای طراحی شد که ابتدا دانش آموزان از سفره کرامت رضوی با صرف صبحانه بهره‌مند شوند، پس از آن در مراسم معنوی زیارت نیابتی برای شهدای مقاومت شرکت کنند و در بخش پایانی نیز یک برنامه شاد، آموزنده و متنوع برایشان تدارک دیدیم.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، ادامه داد: بخشی از بسته‌های تحصیلی امروز در پایان مراسم و هنگام خروج در کمال احترام و تکریم به این دانش‌آموزان اهدا شد و بخشی دیگر نیز از طریق مدارس به این دانش‌آموزان تقدیم می‌شود.

رئیسیان زاده تاکید کرد: این بسته‌های تحصیلی از اجناس با کیفیت و به میزان کافی برای یک سال تحصیلی تهیه شده است به گونه‌ای که یک دانش آموز تا پایان سال تحصیلی، نیاز به تهیه اقلامی مازاد برآن نخواهد داشت.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: