بانیان پویش خانه‌های رضوی تقدیر شدند

1403/07/25 مهر

به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی آیین تجلیل و تکریم از بانیان پویش خانه‌های رضوی برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در این مراسم که در محل سالن همایش باغ اردوگاه خاتون و با حضور 300 نفر از بانیان پویش خانه‌های رضوی، برگزار شد، ضمن قدردانی از کسانی که در ایام دهه پایانی ماه صفر، به هر نحوی در جهت خدمت به زائران حضرت رضا(ع) قدم برداشتند، ابراز کرد: بی شک هر کار خیری با اذن و عنایات خود حضرت رضا(ع) انجام می‌شود. در این میان برخی از افراد علاقمند بودند به زائران حضرت خدمت کنند اما امکاناتی نداشتند اما خود حضرت شرایط این خدمت را مهیا کردند.
محمد حسین استادآقا ادامه داد: آستان قدس رضوی نیز در ایام دهه پایانی ماه صفر، در کنار خیران و بانیان پای کار بود و امسال 5 مرکز و دو مجموعه اعم از باغ اردوگاه خاتون و موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به اسکان زائران پیاده اختصاص داده و خدمات متنوعی اعم از توزیع صبحانه، ناهار، شام و سایر خدمات رفاهی به آنان ارائه شد.
استادآقا با اشاره به اینکه 20 هزار زائر در این ایام از خدمات ما برخوردار شدند، گفت: آستان قدس رضوی، برای خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت، 20 مجتمع در مسیرهای منتهی به شهر مشهد و یک مجتمع نیز در مرز میر جاوه ویژه زائران پاکستانی راه‌اندازی کرده است.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی خطاب به خدمتگزاران رضوی گفت: خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی خود بدانید و از آن به درستی محافظت کنید، شما با حضرت معامله کرده‌اید و قطعا برکاتش کل زندگی شما را خواهد گرفت. امیدوارم هر سال توفیق خدمتگزاری حضرت نصیب و روزیتان شود.

پویش خانه‌های رضوی با خدمت‌رسانی 800 نفر 

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی نیز در ادامه این مراسم، ابراز کرد: همه ساله در ایام دهه پایانی صفر، ارض اقدس رضوی پذیرای مشتاقان زیارت ولی نعمتان حضرت رضا(ع) و این فرصت مغتنمی است تا در ایام شهادت و سوگواری آل الله به شکرانه همسایگی امام مهربانی‌ها به رسم میزبانی و مهمان‌نوازی، با اسکان صلواتی زائرانش خانه‌هایمان را از عطر رضوی سرشار کنیم و شرایط زیارتی آسان را برای زائران فراهم آوریم.
فاطمه دژبرد، گفت: پویش خانه‌های رضوی مبتنی بر یکی از سیاست های آستان قدس رضوی است که سه سال گذشته با محوریت جلب مشارکت مجاورین برای خدمت به زائران حضرت(ع) راه‌اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: این پویش از سال 1400 با ۲۰۰ منزل که به زائران رضوی اسکان دادند، آغاز شد و در حال حاضر ۸۰۰ بانی مشغول این کار خداپسندانه هستند. در بین این افراد شاید کسانی باشند که امکان اسکان زائران را نداشته باشند اما مسکنی را اجاره کرده و به این کار اختصاص می‌دهند.
دژبرد ادامه داد: در دو سال اخیر بیش از ۱۳هزار نفر با کمک بانیان پویش خانه‌های رضوی، اسکان شبانه شدند و امیدواریم به جایی برسیم که تک تک منازل مجاورین به شکرانه مجاورت با حضرت رضا(ع) در خدمت زائران باشد.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم همه ما مبلّغان این طرح در بین هم محله‌ای‌های خود باشیم و این الگو را نشر دهیم. در واقع کار شما بانیان این امر خیر که به تاسی از حضرت رسم مهمان نوازی را برای زائران فراهم می‌آورید، یک امر مقدس و ارزشمند است.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از تعداد ۸ نفر به نمایندگی از بانیان پویش خانه‌های رضوی، تجلیل به عمل آمد و هدایای متبرکی  به رسم تیمن و تبرک به آنان اهدا شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: