از سوی بنیاد کرامت انجام شد؛

پایش سلامت و رفع نیازهای درمانی میهمانان لبنانی آستان قدس رضوی

1403/07/28 مهر

در ادامه خدمت رسانی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی به مهمانان لبنانی این آستان مقدس، برنامه اختصاصی درمانی ویژه این میهمانان در محل اقامت این عزیزان برگزار شد.

این برنامه درمانی با حضور 6 پزشک متخصص و عمومی در محل اقامت میهمانان لبنانی آستان قدس رضوی، برگزار شد.
جعفر رئیسیان زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، در حاشیه این برنامه درمانی به آستان نیوز گفت: 160 نفر از زائران عزیز لبنانی که به دلیل شرایط منطقه امکان بازگشت به خانه و کاشانه خود را ندارند، حسب دستور تولیت آستان قدس رضوی مقرر شد بنیاد کرامت این آستان مقدس در مدت اقامت این عزیزان در مشهد تا رفع مشکل جهت بازگشت به لبنان، در نهایت کرامت و احترام میزبانشان باشد. از این رو این عزیزان در محل مشخص شده اقامت گزیدند و پذیرایی و تغذیه ایشان به صورت کامل توسط بنیاد کرامت رضوی صورت می پذیرد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: با توجه به این که از حضور این زائران عزیز در مشهد بیش از دو هفته می گذرد، به منظور رفع نیازهای درمانی و کنترل سلامت ایشان، یک برنامه ویژه درمانی ویژه آن ها با همکاری مرکز درمانی آستان قدس رضوی و با حضور 6 پزشک متخصص و عمومی تدارک دیدیم که در محل اقامت آنان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح درمانی از کلیه میهمانان آزمایش فشارخون و دیابت گرفته شد و به واسطه حضور ۳ پزشک عمومی، یک پزشک متخصص جراحی عمومی، یک پزشک متخصص مغز و اعصاب و یک پزشک متخصص اطفال، اقدامات پایش سلامت این عزیزان انجام شد و موارد سرپایی با ارائه دارو و موارد ویژه با تشخیص و ارجاع به مراکز درمانی آستان قدس رضوی همچون بیمارستان رضوی اقدامات بعدی ویژه آن ها انجام خواهد شد.
رئیسیان زاده همچنین یادآور شد، در کنار انجام این برنامه درمانی، خادمان آستان مقدس حضرت رضا علیه السلام به رسم میزبانی و میهمان نوازی هدایایی را نیز برای این عزیزان شامل کودکان و نوجوانان، بانوان و آقایان تدارک دیدند که همزمان با انجام پایش  سلامت، به ایشان اهدا شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی همچنین تاکید کرد: با توجه به تاکید و حکم مقام معظم رهبری مبنی بر این که لازم است، همه در کنار مردم مقاوم لبنان بایستیم و از آنان حمایت کنیم و همچنین بنابر دستور تولیت آستان قدس رضوی در خصوص حمایت همه جانبه از این عزیزان، این میهمانان عزیزمان هرگونه نیازمندی در مدت حضورشان در مشهد مقدس داشته باشند ما وظیفه خویش می دانیم که از آنان پشتیبانی نماییم تا این که ان شاءالله در کمال صحت و سلامتی به خانه و کاشانه خود بازگردند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: