خدمت‌رسانی بنیاد کرامت امام رضا(ع) به زوار اربعین حسینی در مرز مهران

1397/10/11 دی

بنیاد کرامت امام رضا(ع) در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی فعالیت‌های گسترده‌ای را در این ایام در نقاط مختلف کشور انجام داد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد در ایام اربعین و در راستای خدمت‌رسانی به زوار سید و سالار شهیدان در مرز مهران انجام شد. مرز زمینی مهران با توجه به حجم گسترده زائران هر ساله یکی از پرترددترین مرزهای زمینی کشور در ایام اربعین است.

یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد کرامت امام رضا(ع) در امر خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی برپایی قرارگاه خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مهران بود. همچنین سازماندهی 1000 خادم افتخاری برای خدمت‌رسانی به زوار حسینی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد را در مرز مهران تشکیل می‌داد.

بنیاد کرامت امام رضا(ع) با همکاری مسئولان استان ایلام در طول این مدت امر استقبال از زوار در شهر ایلام را با همکاری دفتر استانی ایلام بنیاد انجام دادند.

 

از سوی دیگر یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد کرامت امام رضا(ع) در این زمان، راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی در منطقه مرزی مهران، پخت و توزیع 700هزار وعده غذایی و پذیرایی از زائران در بازه زمانی ۲ هفته قبل و بعد از اربعین بوده است. فعالیتی که از نظر گستردگی این بنیاد را در زمره خادمان اباعبدالله (ع) به زائران معرفی کرد.

از سوی دیگر بازسازی صحن جامع رضوی در میدان اربعین و فضاسازی نقطه صفر مرزی مشابه صحن انقلاب از کارهایی بود که این بنیاد برای همراهی و بدرقه زوار امام سوم شیعیان در فضایی معنوی و آکنده از عشق به ثامن‌الحجج(ع) به کار گرفت. همچنین استقبال و بدرقه از زائران اربعین حسینی توسط خادمان حرم مطهر رضوی دیگر خدمت این بنیاد برای زوار اربعین بود.

راه اندازی موکب فرهنگی توسط سازمان فرهنگی آستان قدس از دیگر برنامه‌های بنیاد کرامت امام رضا(ع) در این ایام بود. از سوی دیگر در برنامه‌های بنیاد بانوان نیز فراموش نشده بودند و اقداماتی نیز برای رفاه و آسایش آنان انجام شد. از میان این اقدامات می‌توان ایجاد موکب اختصاصی بانوان، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، ارائه بسته‌های فرهنگی و بسته‌های سلامت به خواهران زائر را نام برد.

برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در مسیر زائران در نقطه مرزی مهران، راه‌اندازی ایستگاه‌ رادیو اربعین در مرز مهران، ایجاد سیستم صوت سراسری و پوشش صوتی فضای محیطی مهران، کمک به انتقال سالمندان و معلولان در منطقه مرزی، استقرار ۱۲۰ مبلغ دینی و انجام فعالیت‌های تبلیغی و حمایت دارویی از بیمارستان صحرایی در مرز مهران از دیگر فعالیت‌های بنیاد کرامت امام رضا(ع) در مرز مهران بود.

بنیاد کرامت امام رضا(ع) در طول مدت فعالیت و خدمت‌رسانی به زوار اربعین از دیگر نهادهای دخیل در امر خدمت‌رسانی نیز غافل نبود و با فعالیت‌هایی چون پخت 92500 وعده غذایی برای سایر نهادها (ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک انصار) به آسایش هر چه بیشتر زوار اربعین و عاشقان سید و سالار شهیدان کمک کرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: