برپایی جشن تکلیف دختران بی‌سرپرست به همت بنیاد کرامت رضوی

1400/12/16 اسفند

در آستانه ماه شعبان، جشن تکلیف 20 دختر بی‌سرپرست منطقه طرق مشهد به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در زائرشهر رضوی برگزار شد.

جشن «تشرف» ویژه‌برنامه‌ای است که به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و برای دختران 9 ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در مرحله جدید اجرای این طرح، جشنی برای 20 دختر تحت پوشش موسسه آبشار عاطفه‌ها که ساکن منطقه طرق مشهد هستند، در سالن اجتماعات زائرشهر رضوی برگزار شد.

این جشن شاد و مفرح با حضور خانواده‌های این دختران و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که اجرای نمایش و سرود همراه با مراسم پوشیدن چادر نماز از بخش‌های آن بود.

این طرح با هدف تدوام جشن‌های تکلیف دختران در دوران کرونا و برپایی جشن‌های کوچک و مختصر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین جشن‌های تکلیف خانگی طراحی شده و قرار است 88 هزار و 888 دختر 9 ساله در اقصی نقاط کشور، مخاطب آن باشند.  

علاوه بر برپایی جشن تکلیف، مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی هدایایی شامل چادر نماز و سجاده و همچنین کتاب‌های آموزشی مناسب سن دختران مکلف را به این دختران اهدا می‌کند.

همچنین پس از برگزاری جشن در فضای منزل و ارسال تصاویر مراسم به کانال پویش «دختر ماه»، با پشتیبان‌های طرح ارتباط تلفنی برقرار کرده و از خدمات فرهنگی و آموزشی این طرح به مدت یکسال بهره مند می‌شوند.

طی مدت یکسال از اجرای این طرح معنوی، حدود سه هزار دختر ۹ ساله کشور به جمع دختران ماه پیوسته‌ و از برکات این طرح فرهنگی برخوردار شده‌اند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: